Ważnym elementem działań dydaktycznych jest zachęcanie uczniów do pogłębiania  i rozbudzania zainteresowań przedmiotami przyrodniczymi.

Uczniowie klasy II B w roku szkolnym 2023/2024 wzięli udział w innowacji pt. „Badamy, obserwujemy, eksperymentujemy – nasze klasowe laboratorium” opracowanej i przeprowadzonej przez panią Magdalenę Nadymus. Innowacja ta powstała w myśl zasady: słyszę, widzę, czuję, dotknę, poznam, zapamiętam.

W czasie zajęć kreatywnych drugoklasiści zdobywali wiedzę przyrodniczą nowoczesnymi metodami, samodzielnego dochodzenia do wiedzy poprzez eksperymentowanie, badanie, obserwowanie, stawianie pytań i odpowiedzi. Dzieci uczestniczyły w zajęciach terenowych, obserwacjach mikroskopowych, wykonywały, m.in. doświadczenia dot. elektryzowania ciał, zmiany stanów skupienia substancji (ciecz nienewtonowska), budowali wulkan, wykonywali eksperymenty chemiczne, badali wyporność wody, zjawiska optyczne, poznawali siły spójności i naprężenia.

Innowacja przyczyniła się do rozbudzenie ciekawości przyrodniczej wśród uczniów. Miała za zadanie wspierać wielokierunkowe aktywności uczniów polegające na: organizowaniu sytuacji edukacyjnych, eksperymentów naukowych i doświadczeń, wpływających na ich postępy we wszystkich obszarach rozwojowych. Ponadto wpłynęła na rozwój indywidualnych zainteresowań, predyspozycji i uzdolnień uczniów, a także rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność, umiejętność współdziałania w grupie.

Opracowała: Magdalena Nadymus

Wioletta Olejnik

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Jaczowie