PODJĘLIŚCIE WYZWANIE

Challenge na „Dzień Dziecka”

W dniu dzisiejszym przypomnimy uczniom i rodzicom gry i zabawy podwórkowe. Często wspominamy „jak to kiedyś było”, ile dzieci się bawiło na dworze, jak dużo zabaw się wykorzystywało podczas wspólnego spędzania czasu… Zamierzeniem wyzwania jest zmotywowanie dzieci i, może, rodziców do zabawy z wykorzystaniem gumy do skakania – „Dziesiątki”, gry w kabel – skoki w wybranej formie, czy zabaw z Hula Hop. Nagrodą oczywiście są super oceny, ale to już uczniowie wiedzą i na pewno chętnie po nie sięgną.

ZOBACZCIE EFEKTY 🙂

Przemysław Mazan

01 CZERWCA 2020 R.

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ;-))

 

TOR PRZESZKÓD

 PAULINA WOLANIN

 26 MAJA 2020

AKTYWNY DOLNY ŚLĄSK

Propozycja kolejna,  nie inaczej, jak pomysł na aktywny dzień oglądając nasz piękny Dolny Śląsk.

Łatwiej się zmotywować do zaplanowania wspólnego, aktywnego dnia jeśli mamy określony cel – w związku z tym, że w naszym województwie można znaleźć praktycznie wszystko, o czym pomyślimy to ja podsuwam kolejny pomysł. Mam nadzieję, że będzie atrakcyjny dla całej rodziny i pozytywnie zmęczy tych dużych i tych małych. Żeby po całym dniu można było powiedzieć „To był dobrze spędzony, wspólny dzień”. Odsyłam Państwa do lektury i poszukajmy swojego wyzwania 😉

LINK DO ARTYKUŁU:

 HTTP://GORYIWIEZE.PL/WYKAZ-OBIEKTOW-PL-SUDETY/

Jaką dawkę ruchu  zaleca WHO dla dzieci i młodzieży ilustruje „Piramida Aktywności Fizycznej” – niezastąpiona szeroko rozumiana kultura fizyczna na harmonijny rozwój dzieci.

*************

12.05.2020

ZAJĘCIA DLA KLAS 1-3

PROPOZYCJE KILKU PROSTYCH ĆWICZEŃ KOREKCYJNYCH

**********************************

05.05.2020 R.

REKREACJA RUCHOWA, CZYLI CZYNNY ODPOCZYNEK Z ROZRYWKĄ

Dzień dobry wszystkim.

Chciałbym przedstawić Państwu kilka miejsc w niedalekiej odległości, które w ramach czynnego odpoczynku możecie odwiedzić ze swoimi dziećmi. Wszystkie propozycje są do zrealizowania, z nawet najmłodszymi pociechami, w formie spaceru.

Dla ułatwienia podam przybliżoną odległość, czas poświęcony na realizację na miejscu i szybki opis.

Na pewno część z miejsc jest Państwu znana, na pewno mają Państwo inny zestaw do zaproponowania, ja natomiast polecam miejsca, w które sam zabieram Olafa i jesteśmy zadowoleni.

Zaczynamy:

  1. Rezerwat Przyrody „Buczyna Jakubowska”.Dojazd do Jakubowa około 5 km. Start od kościoła. Ścieżka dydaktyczna do przejścia w około 45 min. Cisza i spokój, nie można się zgubić.
  2. Rezerwat Przyrody „AnnaBrzeskie Wąwozy”. Dojazd do miejscowości Bonów (Szczepów) około 20 km. Szlak średnio oznaczony, który bezpośrednio w rezerwacie zajmuje 45 min. Robiąc cały szlak można spędzić nawet kilka godzin. Cisza i spokój, trzeba wiedzieć gdzie zostawiliśmy auto wychodząc ewentualnie w innym miejscu (taka rada z autopsji).
  3. Rezerwat Przyrody „Stawy Przemkowskie”.   Dojazd do miejscowości Ostaszów, dalej oznaczone – kawałek drogi szutrowej. Odległość około 25 km. Kładka prowadząca do wieży widokowej o długości 800 m. Łącznie z pobytem na wieży około 60 min. W tygodniu cisza i spokój.
  1. Ścieżka rekreacyjna w „Leśnej Dolinie”. Dojazd do parkingu w kierunku na Golę, lub start spod ośrodka „Leśna Dolina”. Odległość około 15 km. Ścieżka oznaczona o długości ok. 10 km, na miejscu zestaw przyrządów do aktywnego wypoczynku. Czas przejścia około 120 minut. Niekoniecznie może być bezludnie – szczególnie w weekend.
  2. Dzikie jezioro w „Chociemyśli”. Dojazd do miejscowości Chociemyśl, jedziemy cały czas prosto przez wioskę do końca asfaltu. Wjazd do lasu szutrem, na wyznaczony parking. Odległość około 15 km. Można obejść dookoła jeziorko i pooglądać efekty życia bobrów. Czas pobytu około 45 minut. Cisza i spokój – brak ludzi.
  3. Wieża widokowa „Joanna” za Lubiatowem. Dojazd do końca jeziora Sławskiego około 35 km. Oprócz wieży jest miejsce biwakowe, tablice edukacyjne i ścieżki rekreacyjne. Czas pobytu około 45 minut. Nie gwarantuje bezludnego miejsca, ale z reguły spokojnie.
  4. Mini park linowy w Wojszynie. Dojazd przez Borek i na zakręcie w lewo. Odległość około 12 km. Mały drewniany park linowy z wiatą biwakową, 2 km dalej Odra z „Rybaczówką”. Czas pobytu około 30 min. Cisza i spokój – brak ludzi.
  5. Mini park linowy z placem zabaw w Obiszowie. Odległość około 10 km. Super kompleks rekreacyjny dla dzieci. Czas pobytu około 30 / 45 min. Względnie spokojnie.
  6. Głogowskie Stowarzyszenie Pomocy Zwierzętom „Amicus”. Ul. Portowa 1. Popołudniowe spacery z psami według harmonogramu schroniska. Czas wyprowadzania 60 minut. Zawsze dużo ludzi, ale piesków wystarcza. Dookoła do wyboru park i ścieżki bezpośrednio nad Odrą.

Na weekend polecam wejście na Ślężę od strony Sobótki. Rezerwat krajobrazowo – geologiczny i historyczny. Szlak dobrze wytyczony, w niektórych momentach trudniejszy (dla dzieciaków) i możliwość zrelaksowania się na szczycie. Nie można liczyć, że szlak będzie należał do nas – tutaj zawsze spotkamy ludzi. Na taki wypad trzeba zarezerwować cały dzień.

Czas poświęcany dzieciom na pewno zaowocuje:

Nauczyciele wychowania fizycznego

********************************

22.04.2020R.

ELEMENTY ROZCIĄGANIA STATYCZNEGO DO WYKORZYSTANIA W ZAJĘCIACH GIMNASTYKI

zajęcia korekcyjne

Propozycja kilku ćwiczeń rozciągających do wykonania bezpośrednio po zajęciach ruchowych. Mogą to być dowolne zajęcia, w których dzieciaki dobrze się bawią – od gier i zabaw, poprzez formy taneczne, a nawet elementy treningu wzmacniającego mięśnie posturalne. Najważniejsze żeby organizm był rozgrzany.

Każde opisane i pokazane ćwiczenie wykonujemy w czasie około 15 sekund. Każde z nich Państwa dzieci znają, więc przeglądając filmik będą w „domu” (i w przenośni i dosłownie). Poniższy opis jest uzupełnieniem dla Państwa, żeby ewentualnie pomóc swoim pociechom.

Opis ćwiczeń:

  1. Kołyska – element wprowadzający wykonany w 10 powtórzeniach. Pozycja wyjściowa – siad skulony z dłońmi na kolanach (lewa dłoń / lewe kolano, prawa dłoń / prawe kolano – nie splatamy palców). Ruch – przetoczenie się na plecy i powrót do pozycji wyjściowej.
  2. Pozycja wyjściowa – leżenie tyłem, dłonie na kolanach jak wyżej. Ruch – przyciągamy maksymalnie kolana do klatki piersiowej, nie unosząc bioder/pośladków w górę.
  3. Pozycja wyjściowa – leżenie tyłem, ramiona rozłożone szeroko na podłodze. Ruch – staramy się dotknąć kolanem nogi prawej do stawu łokciowego ręki lewej / po przekątnej (w trakcie ćwiczenia głowa jest skręcona w kierunku przeciwnym do ruchu kolana). Ze zmianą stron.
  4. Pozycja wyjściowa – klęk podparty. Ruch – wykonujemy na zmianę, plecy okrągłe ( tzw. Koci grzbiet z jednoczesnym wdechem powietrza nosem), przeprost w odcinku lędźwiowym ( tzw. Siodełko z jednoczesnym wydechem powietrza ustami). Wykonujemy 10 powtórzeń.
  5. Pozycja wyjściowa – siad klęczny z ramionami w przód (tzw. Skłon japoński), dłonie ułożone szerzej od barków, w trakcie całego ćwiczenia są oparte w jednym punkcie. Ruch – przejście z pozycji wyjściowej do leżenia przodem (łokcie składają się ku górze), następnie wyjście do skłonu tułowia (staramy się dociągnąć pięty do podłoża), zejście biodrami w dół (pozycja utrzymana na stopach i dłoniach), powrót do pozycji wyjściowej. W każdym z 4 elementów ćwiczenia staramy się wytrzymać 10 – 15 sekund.
  6. Pozycja wyjściowa – leżenie przodem, ramiona rozłożone szeroko na podłodze. Ruch – staramy się prawą stopą dotknąć lewej dłoni / po przekątnej (tzw. Skorpion). Ze zmianą stron.

Nauczyciele wychowania fizycznego

*****************************************

CZY MOGĘ PROSIĆ DO TAŃCA?

SZKOLNY KONKURS TANECZNY Online

„Kiedy dziecko tańczy-tańczy cały świat(…)”

Konkurs skierowany jest do całej społeczności szkolnej i ich rodzin .

Celem konkursu jest:

  • Popularyzacja tańca
  • Promocja aktywności i sprawności fizycznej,
  • Atrakcyjna forma spędzania wolnego czasu

Warunki uczestnictwa

Warunkiem uczestnictwa w Turnieju Tańca jest przesłanie na adres organizatora nagrania prezentującego wasz taniec (styl dowolny) w nieprzekraczalnym terminie  do 27 kwietnia 2020 roku na adres: email: pwolanin@spjaczow.pl.

     Czas trwania nagrania do   2`00”

Ocena występu

 Oceny prac dokona powołana przez organizatorów komisja konkursowa.

Kryteria oceny:

Jury bierze pod uwagę technikę tańca, choreografię, strój, zgodność tańca z muzyką.

Kategorie

– Solo, duet (mamy tu na myśli rodzeństwo lub rodzic i dziecko), Mini-formacja cała rodzina.

Ogłoszenie wyników 29 kwietnia 2020 roku.

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie.

Organizatorzy:

  1. Paulina Wolanin
  2. Przemysław Mazan
  3. Julita Zwolińska

Wioletta Olejnik

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Jaczowie

************************************************************************

WZMACNIAMY MIĘŚNIE BRZUCHA

Wzmacniamy  mięśnie brzucha wykonując ćwiczenia w siadzie równoważnym z piłką

Cześć Wszystkim.

Kolejna propozycja wzmacniająca to ćwiczenia z przyborem angażujące do pracy mięśnie brzucha.

Ćwiczenia zaczynamy po wykonaniu 5 minutowej rozgrzewki (skakanka, bieg w miejscu, podskoki, przeskoki, pajacyki, lub forma taneczna – co kto lubi).

Pozycją wyjściową do każdego proponowanego ćwiczenia jest siad równoważny (może być podparty tak jak widać na załączonym filmiku) – pamiętajcie nie przeciągnijcie siadu do pozycji leżenia tyłem, w każdym ćwiczeniu punktem podporu są nasze pośladki. Jeżeli nie macie małej piłki to nie problem – wykonajcie ją zwijając skarpetki.

W założeniu treningowym powinniśmy wykonać co najmniej 10 powtórzeń każdego z proponowanych ćwiczeń w trzech następujących po sobie seriach – szybko, miło i z dużym pożytkiem dla naszych mięśni.

Opis zestawu ćwiczeń – do tego krótki, amatorski film z zajęciami do wykonania w domu.

  1. Pozycja wyjściowa siad równoważny. Ruch do wykonania – wahadełko prostymi nogami nad piłką ułożoną na środku maty przed nami. Nogi dotykają maty raz z prawej, raz z lewej strony przyboru.
  2. Pozycja wyjściowa siad równoważny. Ruch do wykonania – nożyce pionowe (obowiązkowo prostymi nogami), w trakcie trwania ćwiczenia przekładamy piłkę pomiędzy pracującymi nogami. Kończyny dolne podczas wykonywania próby nie dotykają podłoża.
  3. Pozycja wyjściowa siad prostym. Ruch do wykonania – przełożenie piłki dookoła tułowia przechodząc do siadu równoważnego. Uwzględniamy przełożenie piłki pod prostymi, uniesionymi w górę nogami.
  4. Pozycja wyjściowa siad równoważny z nogami zgiętymi w stawach kolanowych. Ruch do wykonania – tzw. Twist. Dotykamy maty raz z prawej, raz z lewej strony wykonując naprzemianstronne skręty tułowia.
  5. Pozycja wyjściowa siad prosty. Stopy utrzymują piłkę. Ruch do wykonania – uniesienie nóg nad matę, przyciągnięcie kolan do klatki piersiowej, wyprostowanie nóg i odłożenie na matę (w trakcie ćwiczenia piłeczka utrzymana stopami).

Uczniowie klas IV – VI rozliczają się sprawdzoną metodą – co najmniej 30 sekundowy filmik, na którym pokazują technikę wykonania każdego z proponowanych przeze mnie ćwiczeń. Praca na „+” lub „-„.

Uczniowie uczęszczający na gimnastykę korekcyjną wybierają i korzystają z ćwiczeń proponowanych w kolejnych materiałach – można je dowolnie wybierać i miksować nie zapominając o rozgrzewce.

PROPOZYCJA ĆWICZEŃ WZMACNIAJĄCYCH Z WYKORZYSTANIEM LASKI GIMNASTYCZNEJ

Zajęcia z Olafem

Witam wszystkich i wychodzę z kolejną propozycją dla klas I – IV.
Wykorzystanie laski gimnastycznej / kij od miotły lub mopa / w ćwiczeniach z elementami korekcyjnymi. Proszę śmiało wykorzystać wszystkie ćwiczenia z Państwa pociechami, uczniowie bez problemu to wszystko wykonują – wiem, bo między innymi, na takich formach korekcyjnych opieramy naszą gimnastykę.
Postaram się, przede wszystkim, opisać w sposób dokładny każdą kolejną propozycję. Zamieszczam dodatkowo amatorski filmik z moim 4-latkiem dla jasnego przekazu wizualnego.

LINK TUTAJ 🙂

W ćwiczeniach we współpracy z Państwem proszę o dostosowanie siły do możliwości uczniów, ja natomiast przy ćwiczeniu opiszę właściwą postawę ciała – proszę ją korygować.
Zaczynamy:
1. W leżeniu tyłem, z nogami zgiętymi w stawach kolanowych, laskę trzymamy w prostych ramionach – wykonujemy ruch przodem w górę / laska od kolan wędruje za ucznia w prostych ramionach do momentu, aż dotknie podłogi i wraca (10 powtórzeń w wolnym tempie)
2. W siadzie klęcznym, na piętach, laskę trzymamy w prostych ramionach na kolanach – wykonujemy ruch przodem w górę, jednocześnie przechodząc do klęku – laska w prostych ramionach nad sobą – powrót do pozycji wyjściowej (10 powtórzeń w wolnym tempie)
3. W siadzie skrzyżnym laskę trzymamy w prostych ramionach – ruch nad siebie i wykonanie skrzydełek poprzez ściągnięcie łokci do żeber, a łopatek do siebie (laska za głową). Powrót do pozycji wyjściowej poprzez wyprostowanie ramion i opuszczenie ich do kolan (10 powtórzeń w wolnym tempie)
4. W siadzie rozkrocznym, nogi proste w kolanach, laska utrzymana pionowo w prostych ramionach nad sobą (dwie proste ręce trzymają laskę za sobą – 30% laski jest przedłużeniem ramion, 70% laski jest poniżej dłoni wzdłuż kręgosłupa). Wykonujemy skłon tułowia pomiędzy nogi, tak, aby końcówka laski dotknęła podłogi i wracamy do pełnego wyprostu (10 powtórzeń w wolnym tempie) – pozycja dzięcioła
5. W przysiadzie podpartym, laska trzymana w rękach leży na stopach. Nie zabierając laski ze stóp przechodzimy do skłonu tułowia. W trakcie trwania ćwiczenia laska cały czas pozostaje na stopach. W takim ułożeniu wykonujemy 10 przysiadów góra / dół w wolnym tempie.
6. W leżeniu przodem, uczeń utrzymuje w prostych ramionach, na szerokości barków laskę przed sobą nad podłogą. Do nas należą, lekkie uderzenia w środek laski tak, żeby utrzymać napięcie mięśni ćwiczącego. ( 3 razy w ciągu 10 sekund – puknięcie laski / 5 powtórzeń)
7. W leżeniu przodem, uczeń utrzymuje w prostych ramionach, na szerokości barków laskę przed sobą nad podłogą. Do nas należy utrzymanie laski, a do ucznia podciągnięcie się do momentu, w którym laska znajdzie się przy klatce piersiowej – ślizg po podłodze (5 powtórzeń)
8. W leżeniu tyłem, uczeń utrzymuje w zgiętych ramionach laskę na wysokości klatki piersiowej (przechodzi przez linię sutków tak, jakbyśmy się do niej przyciągnęli). Do nas należy podniesienie przyklejonego, w wyżej opisanej pozycji, dziecka do góry (20 cm od podłogi) tak żeby tułów był utrzymany prosto, stabilnie (prosta linia od pięt do głowy, bez zapadniętych bioder – pozycja podporu, styku z podłogą tylko w miejscu pięt) ( 5X po około 5 sekund)
9. W siadzie skrzyżnym uczeń utrzymuje laskę w pozycji skrzydełka / świecznik, plecy proste w odcinku lędźwiowym. Do nas należy próba lekkiego wyciągnięcia laski w górę – uczeń nie może wyprostować ramion, jak również nie może oderwać pośladków od podłoża (dobieramy odpowiednio naszą siłę) ( 5X po około 5 sekund)
10. Siadamy z dziećmi naprzeciwko siebie w siadach równoważnych, podpartych (nogi zgięte w stawach kolanowych). Na środku, pomiędzy nami układamy laski. Zabawa polega na przeciąganiu w swoją stronę laski poprzez zahaczenie jej palcami u stóp. Podczas ćwiczenia nie odrywamy pośladków od podłoża. (5 powtórzeń)
11. W dowolnym siadzie uczeń utrzymuje laskę w prostych ramionach przed sobą. Do nas należy ustawienie się za dzieckiem i zrobienie z własnych dłoni wieszaka. Dziecko ma za zadanie odłożenie laski na wieszak prostymi ramionami, z utrzymanie prostego kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Jest to ćwiczenie elongacyjne, więc zwiększamy wysokość punktu odłożenia, poprzez minimalne podwyższanie punktu naszych rąk. ( 5 powtórzeń)

Owocnej pracy Olaf 😉

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Jaczowie

Wioletta Olejnik

MOGĘ * POTRAFIĘ * ZROBIĘ

“Mogę, Potrafię, ZrobiꔓNie wystarczy chcieć, trzeba wszystko wprowadzić w życie”

Jesteście dobrze WYCHOWANI FIZYCZNIE 🙂

Przygotowali: uczniowie naszej szkoły 😉

SKACZ WYSOKO – ODDYCHAJ GŁĘBOKO

Cześć wszystkim.

Na nadchodzące 10 dni chciałbym zaproponować naukę / doskonalenie skoków na skakance.

Będziemy kształtować koordynacyjne zdolności motoryczne z wykorzystaniem przyboru (skakanki).

Dla Was przewiduje dowolny, wybrany przez Was krok wykorzystywany w pracy ze skakanką. Chciałbym, żebyście potrafili skoordynować swoje działania tak, żeby wyszły z tego płynne, równe skoki. Proszę nie przejmować się początkowymi trudnościami, jak w każdej podejmowanej aktywności trening czyni mistrza.

Wybrałem skakanki celowo, praca na nich niesie szereg korzyści (można poczytać w sieci). Dla mnie najważniejsze będzie umiejętne wykorzystanie przyboru w części rozgrzewkowej przed podjęciem kolejnego wysiłku, przejściem do kolejnych, wybranych ćwiczeń.

Pamiętajcie o zachowaniu bezpieczeństwa, wybraniu odpowiedniego miejsca (np. podwórko –  pogoda ma dopisywać, a wszyscy macie dostęp do kilku prywatnych metrów), wskoczenia w sportowe wdzianko, a także zgłoszenia dorosłym, że wykonujecie trening i oczywiście nagraniu dla mnie umówionych 30 sekund ciągłego skakania (jak już dojdziecie do wprawy).

Wybrałem dla Was film instruktażowy (jest ich sporo, do mnie trafił właśnie ten), który w sposób jasny pokazuje pracę nóg, ustawienie kolan, ale także bardzo ważną pracę rąk. Cały dialog pomiędzy prowadzącymi macie załączony w programie Word. Proponuje w pierwszej kolejności to tłumaczenie sobie przeczytać, a następnie odtworzyć film.

tłumaczenie skakanki…

Opracowali: nauczyciele wychowania fizycznego

NIE WYCHODZIMY, ALE POSTAWĘ ĆWICZYMY

KAŻDY MOŻE ZADBAĆ O SWÓJ KRĘGOSŁUP.

DOSTALIŚMY TYLKO JEDEN I MUSI WYTRZYMAĆ Z NAMI CAŁE ŻYCIE 😉

BŁĘDY W PRZYJMOWANEJ POSTAWIE CIAŁA PODCZAS WYKONYWANIA CZYNNOŚCI

Opracowali nauczyciele wychowania fizycznego

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Jaczowie

Wioletta Olejnik

***********************************

ZABAWY DOMOWE –> ĆWICZENIA ODDECHOWE Z OLAFEM 😉

Zabawy oddechowe klasy I – IV

Dzień dobry. Tym razem wychodzę do Państwa z propozycją ćwiczeń oddechowych w formie zabawowej i ścisłej.

Czas trwania każdej kolejnej zabawy to ok. 2 / 3 minuty.

Do zabawy potrzebne będą piórka, piłeczki do tenisa stołowego, słomki/rurki.

FILMIK  –> LINK ZNAJDZIECIE TUTAJ

Postaram się w miarę precyzyjnie opisać te kilka ćwiczeń, które mają zastosowane zarówno                          w gimnastyce korekcyjnej jak również w logopedii. Oczywiście pozwoliłem sobie nagrać krótki filmik       z zabawami, w którym pokazuje, że nawet 4 – latek bez problemu sobie ze wszystkim radzi ( gorzej lub lepiej, ale najważniejsze, że chętnie).

Proszę tylko zwrócić uwagę, żeby wdech wykonywany był nosem, wydech natomiast ustami. W ramach zwiększenia trudności można wszystkie wydechy w ćwiczeniach wykonać przez słomkę. Jeżeli będziemy chcieli przemycić trochę rywalizacji to dodajemy czas mierzymy czas wykonania ćwiczenia, liczymy trafienia,  lub gramy w kółko i krzyżyk. Takie formy zawsze dodatkowo motywują nasze maluchy, na pewno nie będą chciały przegrać 😉

  1. Dmuchanie piórka – utrzymujemy jak najdłużej piórko w powietrzu
  2. Strzał do bramki – poprzez wydech staramy się trafić piłeczką ping pongową do stworzonej przez nas bramki.
  3. Gra na dwie bramki – wprowadzamy element rywalizacji z naszymi pociechami grając na trafienia do wyznaczonych bramek. Możemy stworzyć bandy z rąk, pomagać sobie rękami jak piłeczki są poza światłem wyznaczonych bramek.
  4. Wyścig (nie ma na filmiku) – tworzymy trasę wyścigu (np. bandy z klocków) i ruszamy do wyścigu. Dmuchamy na nasze piłeczki przez słomkę, mierząc czas pokonania trasy.
  5. Kropki na biedronce, lub gra w kółko i krzyżyk – na przygotowanej kartce realizujemy zadanie. Słomką zasysamy przygotowane kropki, a następnie przekładamy je na pole zabawy.
  6. Dmuchanie świeczki – zabawa polega na równomiernym, delikatnym wydechu przez słomkę, tak aby nie zgasić płomienia świeczki, a spowodować aby był jak najmniejszy.

Ćwiczenia oddechowe ścisłe – trzy ćwiczenia po maksymalnie 10 powtórzeń:

  1. W leżeniu tyłem jedną rękę układamy pod odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, druga dłoń położona na brzuchu. Wdech powietrza nosem i maksymalne napełnienie brzucha, wydech powietrza z próbą dotknięcia kręgosłupa przez pępek 😉
  2. W siadzie klęcznym – wykonujemy wdech powietrza nosem jednocześnie unosząc ramiona przodem w górę i przechodząc do klęku – powrót do pozycji wyjściowej z wydechem ustami i opuszczeniem ramion bokiem w dół.
  3. Stojąc w rozkroku – ręce szeroko na wysokości barków – wdech powietrza: obracamy dłonie częścią grzbietową do podłoża i ściągając łopatki. Wydech powietrza ustami i odkręcamy dłonie częścią chwytną do podłoża.

Zabawy wyciszające – uzupełnienie:

  1. Zahaczanie kończyn niewidzialną nitką i sterowanie nimi. Inwencja twórcza własna
  2. Zabawa z muchą (dźwięk muchy na YouTube) dotykamy miejsca, w którym usiadła mucha i prosimy aby dziecko ją z siebie zgoniło poprzez poruszenie kończyną.

Przygotował dla Was: Olaf z rodu Mazanów 😉

Dyrektor Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Jaczowie

Wioletta Olejnik

*********************************************

WYCHOWANIE FIZYCZNE – FIZYCZNIE W DOMU

Witamy wszystkich uczniów na zajęciach indywidualnych z wychowania fizycznego. Mamy dla Was propozycję (opłacalną ) samorealizacji w wybranej formie aktywności fizycznej ( wybranej przez nas oczywiście ). Wy poświęcacie maksymalnie 30 minut, My będziemy w stanie sprawdzić wykonaną pracę, za którą proponujemy najlepsze oceny (jak zawsze się rozumie ). Spróbujcie sami, wykonajcie super pracę i wrzućcie challenge rodzicom – może podejmą wyzwanie ??

Zaczynamy od między przedmiotowej rozgrzewki – daj to głośniej !!! doskonalimy angielski !!!

Pierwsza animacja dotyczy „Sześciopaku” – tutaj się nie zgubicie, macie pokazany ruch, określony czas nic tylko rzeźbić brzuch.

Wskazówka: jeżeli jesteś w stanie pracować przez 10 sekund to nic, zrób aktywnie według swoich własnych możliwości, resztę odpoczywaj, łącznie z przewidzianą przerwą – spróbuj każdego ćwiczenia, będzie dobrze !

Jak się sprawdzimy: odpalimy na YouTube filmik, według instrukcji pracujecie, przechodzicie kompletny trening i macie super oceny.

Druga propozycja: ćwiczenia w podporach – deski. Świetnie omówione i pokazane. Propozycja zdecydowanie trudniejsza, ale nie dla Was – dacie radę !

Wskazówki: ćwiczenie proponowane na 30 sekund, tutaj również nie naciskamy zrób chociaż 15 sekund i spróbuj wykonać każde, kolejne proponowane ćwiczenie.

Jak się sprawdzimy: proste, poproszę o zaprezentowanie każdej kolejnej deski w określonym, krótkim czasie i właściwie wykonanym ruchu. Oceny jak zawsze – kto pracuje ten zyskuje.

Zaplanujcie sobie cztery treningi w tygodniu tak jak wypadają zajęcia wychowania fizycznego. Wykorzystajcie dwa razy „ABS” i dwa razy „Deski”. Owocnej pracy – wakacje blisko, plaża czeka na człowieka.